در باره ی – در حدود آلمان تصویر همراه

در باره ی – در حدود: آلمان تصویر همراه فوتبال بازیکنان اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گت بلاگز اخبار اجتماعی مدیریت پسماند پایتخت کشور عزیزمان ایران قائم به شخص و البته افرادی در شورای شهر

شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان پایتخت نظام اسلامی، این روزها در حال پوست اندازی مدیریتی در حوزه شهری است و بسیاری از شهروندان توقع دارند در سایه این تغی

مدیریت پسماند پایتخت کشور عزیزمان ایران قائم به شخص و البته افرادی در شورای شهر

چالش ۲۰ میلیون متر مربع تراکم!/مدیریت پسماند پایتخت کشور عزیزمان ایران قائم به شخص و البته افرادی در شورای شهر است

عبارات مهم : ایران

شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان پایتخت نظام اسلامی، این روزها در حال پوست اندازی مدیریتی در حوزه شهری است و بسیاری از شهروندان توقع دارند در سایه این تغییر، بخشی از پرسشها زمین مانده شهر حل شود. مشکلاتی که در حوزه های ترافیکی، زیست محیطی، ساخت و ساز، بافت های فرسوده و …. شهروندان را آزار می دهد و باید با نگاه جامع و دقیق به امورات شهر، بر طرف شوند.

مدیریت پسماند پایتخت کشور عزیزمان ایران قائم به شخص و البته افرادی در شورای شهر

اينكه پایتخت کشور عزیزمان ایران در اين حوزه ها در چه شرايطي به سر مي برد و راههاي برون رفت از مشكلات آن چيست، عنوان گفت وگو با «داود تاجران» كارشناس برجسته شهري و مدير ارشد شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال هاي قبل هست. تاجران كه در سال هاي مديريت موفق كرباسچي در شهرداري تهران، در زمره مديران موفق شهرداري بود و آثار مديريتش در مناطق 20 و 15 پایتخت کشور عزیزمان ایران و نيز شرکت بازيافت و تبديل مواد باعث تحولاتي بسيار در اين حوزه ها شد.

تحول محيط زيست شهري و فرايند مديريت زباله هاي شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از يك سو و کارها در نوسازي بافت هاي فرسوده شهرري و منطقه 15 جملگي نتيجه تصميمات كارشناسي و علمي مديريت تاجران بود كه امروز نقدهاي مختلفي را به مديريت پايتخت دارد. وي در سال هاي اخير نيز مشاور شهردار كابل بوده هست. او در گفت و با قانون از چالش هاي امروز مديريت شهري پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت كه در ادامه مي خوانيد:

شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان پایتخت نظام اسلامی، این روزها در حال پوست اندازی مدیریتی در حوزه شهری است و بسیاری از شهروندان توقع دارند در سایه این تغی

ابتدا از حوزه محيط زيست شهري شروع كنيم. در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بعضی کاندیداها در مورد اوضاع زیست محیطی پایتخت کشور عزیزمان ایران و فعالیت هایی که درحوزه مدیریت پسماند در پایتخت کشور عزیزمان ایران صورت گرفته، گزارش هايي دادند که با نقد جدی به خصوص راجع به اوضاع زباله سوز شهر تهران، بحث شیرابه ها و حمل و نقل زباله مطرح شد. به عنوان كسي كه سال ها در حوزه پسماند كار كرديد، اكنون اوضاع مدیریت پسماند پایتخت کشور عزیزمان ایران را به خصوص در آخر 12 سالي که آقای قالیباف شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران بودند،چگونه ارزیابی می کنید؟

روزانه هفت هزارتن زباله در پایتخت کشور عزیزمان ایران توليد مي شود كه اگر آنالیز فیزیکی زباله هاي پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال 1378 را در نظر بگیریم،30 درصد زباله خشک یعنی کاغذ، مقوا، پلاستیک، شیشه، منسوجات، نان خشک، چوب و … و 70 درصد تر است.

اين زباله ها، ضرفيت خوبي براي درآمد زايي در شهر است كه متاسفانه به دليل مديريت هاي سيلقه اي، اين اتفاق رخ نداده و اكنون به جاي درآمدزايي از زباله ها چه در بخش زباله خشك و چه در بخش زباله تر اين اتفاق نمي افتد.

مدیریت پسماند پایتخت کشور عزیزمان ایران قائم به شخص و البته افرادی در شورای شهر

در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران میانگین عمر مدیریتی در حوزه پسماند زیر یک سال و نیم است و همين عنوان نيز باعث شده است تا به خروجي مناسبي در حوزه مديريت زباله نرسيم. انتقادي كه به ادعاهاي تحول در حوزه مديريت پسماند در سال هاي اخير شد، از آن جهت بود كه گزارش هاي مديريت شهري با آنچه در شهر وجود دارد متفاوت است.

مدیریت شهری تهران، این ادعا را دارد که از مجموعه حدود هفت هزار تن زباله ای که تولید می شود، کمتر از پنج درصد آن دفن و باقي در این فرآیند جداسازی یا به کمپوست و یا به برق تبديل می شود حتی چند سال پیش، مراسم خوش حالی آخر دفن مستقیم زباله پایتخت کشور عزیزمان ایران را نيز برگزار کردند؛ آیا شما چنین ادعایی را قبول دارید؟

بر اساس گزارش ها و مشاهداتي كه داشتم، امروز متاسفانه زباله های مان به کمپوست تبدیل نمی شود. ما فقط چند پشته در کهریزک داریم که ماشين ها در آنجا زباله هاي موجود را هوادهی می کنند تابه اصطلاح از تخمیر بی هوازی جلوگیری و آن را تبدیل به تخمیر هوازی كند.

شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان پایتخت نظام اسلامی، این روزها در حال پوست اندازی مدیریتی در حوزه شهری است و بسیاری از شهروندان توقع دارند در سایه این تغی

به همين جهت، بوي بد شديدي از محل تخمير بي هوازي ايجاد شده است كه تا فرودگاه امام نيز می رود. متاسفانه بايد گفت كه بر خلاف ادعاي مديريت شهري، امروز دفن مستقيم زباله در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد كه سهم آن نيز قابل توجه است.در سال هاي اخير يك كارخانه تبدیل زباله به کمپوست در جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران با ظرفیت هزار تن ايجاد شده است كه در آن زباله ها بر روي يك نوار نقاله لاستیکی به حركت درآمده و تعدادي کارگر به تفكيك آن ها مي پردازند.

پس از جدا شدن ، زباله خشک را پیمانکار می برد و مابقي زباله ها نيز دفن می شود! اين دفن نيز حاصلي به نام شيرابه زباله دارد كه قرار بود اين شيرابه ها در تصفیه منزل اي كه در كهريزك ايجاد شده، تصفيه شود ولی اين تصفيه منزل نيز متاسفانه کار نمی کند و كارگران مجبورند شیرابه را روی زباله های مخروطی شکل پمپاژ كنند.

مدیریت پسماند پایتخت کشور عزیزمان ایران قائم به شخص و البته افرادی در شورای شهر

شما آخرين دفعه اي كه از مركز دفع زباله پایتخت کشور عزیزمان ایران بازديد داشتيد، چه زماني بود و آيا در اين مركز نسبت به سال هاي قبل تغييراتي ايجاد شده است بود؟

آخرین بار سال گذشته بود كه به كهريزك جهت استحصال گاز متان ناشي از زباله ها رفتم. قرار بود در استحصال گاز متان، بتوانیم جهت گرمایش، گاز را بسوزانیم و به برق تبدیل کنیم ولی چون قیمت مصوب دولت براي خريد برق عوض کردن کرد، كار اقتصادی نبود و متوقف شد.

تغييراتي در حوزه مديريت زباله پایتخت کشور عزیزمان ایران ايجاد شده است بود كه يكي از آن ها عنوان زباله سوز پایتخت کشور عزیزمان ایران بود. زباله سوزي كه دو سال قبل افتتاح شد و در مراسم افتتاحيه ، مسئولان شهرداري اعلام كردند كه دستگاه با ظرفیت 200 تن زباله كار مي كند كه البته بعد از مدتي، دستگاه خراب شد و الان نمي دانم كه دستگاه زباله سوز در حال فعاليت است يا نه.

وضعیت مدیریت پسماند پایتخت کشور عزیزمان ایران را هم به لحاظ آثار زیست محیطی و هم به لحاظ اقتصادی را خودتان چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا حال زباله های پایتخت کشور عزیزمان ایران اكنون خوب است و یا اینکه حال خیلی بدی دارد؟

من حال زباله های پایتخت کشور عزیزمان ایران را خوب نمی بینم. به علت اینکه تصمیم گیری ها، تصمیم گیری های تخصصی نیست و جاهایی نيز شهامت از مدیران متخصص و متدیني که می توانند نسانسی در این زمینه ایجاد کنند، گرفته مي شود.

متاسفانه در سال هاي اخير، عمده كار در اين حوزه قائم به فرد و البته افرادی در شورای شهر می شود. اگر حاشیه را از روی زباله هاي پایتخت کشور عزیزمان ایران بردارند، به طور قطع مشكلات آن ظرف همین دوره شورای شهر تازه یک بار جهت هر لحظه حل و مراسم خوش حالی عدم دفن واقعی گرفته مي شود. پایتخت کشور عزیزمان ایران می تواند ظرف چهار سال آینده با همتی که شورای شهر دارد و شهامتی كه به مدیران مي دهد، بدون اینکه بودجه خاصی بخواهد مشكل زباله هايش راحل كند.

در شرایطی که در بعضی کشورهای دنیا از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می شود و جهت بعضی استان ها و شهرهای بزرگ دنیا نيز سودآور هست؛ با توجه به حجم و كيفيت زباله ای که در پایتخت کشور عزیزمان ایران توليد مي شود، نه تنها زباله سودآور نبوده، بلكه بسیار زیان ده بوده است و اكنون مدیریت شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال حدود 400 تا 500 میلیارد تومان، طبق اعلام خودشان دارند هزینه می كنند. چه اتفاقي باید بیفتد که این هزینه ها به صفر برسد و از طرفی یک درآمدزایی نيز جهت مدیریت پایتخت کشور عزیزمان ایران اتفاق بیفتد ؟

اگر قرار است این کار انجام شود، فقط کافی است که هیات مدیره شرکت پسماند، اعضای صاحب نظر در این زمینه باشند و در عین حال اهل ریسک بوده و مديران شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به آن ها اختیار بدهند تا از طريق مشاركت با بخش خصوصي، هم هزینه های حمل زباله را حداقل 30 درصد کم کردن دهند و هم در بخش بازيافت و تبديل مواد، در شهر درآمد زايي ايجاد شود. متاسفانه تصميم گيري هاي شخصي و سليقه اي در مديريت زباله پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال هاي اخير آسيب زيادي داشته هست. شوراي شهر و شهردار آينده پایتخت کشور عزیزمان ایران بايد بيش از پيش به اهميت مديريت بهينه زباله هاي شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران توجه داشته باشند. بايد از انتصاب های سیاسی و خطی و جناحی در حوزه زباله دست برداشت و بر اساس تخصص ها و شایسته سالاری، امكان مديريت علمي و صحيح بر زباله هاي شهر داده شود.

در سال هاي اخير، بخش قابل توجهی از زباله هاي ارزشمند پایتخت کشور عزیزمان ایران در همان مخازن محلی جمع آوری زباله، به وسیله گروه های متفاوت و شبکه های مافیایی جداسازي شده است و به دزدی می رود و این ضربه ای است به درآمدهای تهران. بعضی مدیران شهری، جداسازی زباله ها از سوي افراد غير را فرصتي مي دانند كه هزینه هاي مديريت زباله را کم می کند و برخي ديگر نيز آن را به ضرر شهر مي دانند. به نظر شما آيا مي توان براي عنوان زباله دزدي در شهر و تفكيك اصولي زباله ها در منزل كاري كرد؟

قبل از انقلاب، جداسازی زباله را در مبادی تولید داشتیم؛مبادی تولید منازل، ادارات، واحدهاي صنعتي، بیمارستانی و … هستند،آن وقت افرادی با چرخ دستی یا گاری، درب منازل شهروندان مي رفتند و در ازاي چوبک و نمک و گاهی بعضی مصنوعات پلاستیکی، زباله دريافت مي كردند. اين اتفاق در سال هاي اخير به گونه اي ديگر رخ داده و آن برداشتن زباله هاي ارزشمند ازدرون مخازن، قبل از رسيدن به مراكز دفع زباله هست. بعد این كار اسمش زباله دزدی نیست، فرهنگ جداسازی در مبادی تولید است که ما از قبل فرهنگش را داشتیم. ولی اگر اكنون تفكيك زباله در داخل مبادي توليد صورت گيرد، 30 درصد از حجم زباله پایتخت کشور عزیزمان ایران کم شده است و به پنج هزار تن مي رسد. اگر ما زباله را از مبادی تولید به صورت تفكيكي بگيريم، ديگر آلودگی ها و میکروب ها و گرفتاری های بهداشتی نخواهیم داشت.

این کار در طرح جامع زايدات جامد پيش بيني شده است است که ماشین هایی با ملودی های خاص درروزهای خاص، از شهروندان زباله تفكيك شده است تحويل بگيرند كه متاسفانه به مرحله اجرا نرسيده است.

در مورد اوضاع کلی پایتخت کشور عزیزمان ایران بگوييم؛ شما تجربه مدیریت اجرایی در دو دهه قبل شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران را به طور مستقیم داشته اید و امروز که ما در آستانه عوض کردن ساختار شورای شهر و شهرداری قرار داريم، پایتخت کشور عزیزمان ایران در وضعیتی قرار گرفته که برخی، با عبارات شهر سوخته و آوارهایی که در شهرمانده از آن یاد می کنند و بعضی دیگر می گویند پایتخت کشور عزیزمان ایران نسبت به دو دهه قبل پیشرفت داشته و زیرساخت های بیشتری در حوزه حمل و نقل، فرهنگی اجتماعی و حوزه فضای سبز در آن ايجاد شده است هست؛ آیا پایتخت کشور عزیزمان ایران نسبت به دو دهه قبل یا نسبت به یک دهه، رو به عقب گرد بوده یا شهری بوده است که توانسته پیشرفت هایی داشته باشد؟

در زمینه احداث پل، راه، تعريض و ايجاد بزرگراه هایی در دل شهر، کارهای خوبی در 12 سال گذشته داشته ایم.

منتهی در جاهایی جهت اینکه پول این طرح ها را دربیاوریم،امتیازهایی به بخش های شخصی و غیرخصوصی دادیم که آن ها در آینده نه چندان دور فشار زيادی روی پایتخت کشور عزیزمان ایران خواهند آورد که کمر اين شهر را خم می کند. امروزه در بدترین نقاطی از شهر که خودش دچار گرفتاری پیچیده ترافیکی هست، چند 10 هزار مترمربع مال ساخته شده است كه زندگي و تردد را در اطراف آن ها،سخت مي كند. يا در منطقه 22 مجوز ساخت و سازهايي داده شده است است كه گرفتاری های زيادي را به دنبال خواهد داشت.

بزرگراه هاي شهید همت و شهيد حكيم اكنون قفل هستند و مال ها و برج هاي منطقه 22 نيز كه بهره برداري شود، قفل تر خواهند شد.

در سال هاي اخير بسيار گفته شده است است كه به خاطر همين امتيازها، پایتخت کشور عزیزمان ایران پیشخور شده است یابه اصطلاح پیش فروش شده است ولی هیچ وقت شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران نه این را می پذیرد و نه در قبالش پاسخگو هست؛ اين عنوان را قبول داريد؟

آمار دقيقي در اين باره ندارم ولی حدود 20 میلیون مترمربع که قرار بوده در30 سال و به تدریج در شهر بازگذاري شود، پیش فروش شده است هست. یکی از نشانه های اين عنوان این است كه اكنون در هر آژانس املاکی می بینید که تراکم، خرید و فروش می شود.

فروش این تراکم یعنی همان پیش فروش، براي فردای پایتخت کشور عزیزمان ایران پرسشها ایجاد می کند. من قصدم این نیست که جایی را تایید و یا تکذیب کنم؛ کارهای خوبی که در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام شده است کم نبوده هست، در مقابلش ما امتیازاتی داده ایم که چند برابر آن درآمدها را باید هزینه کنیم تا معضل را از بین ببریم.

فکر می کنید در حال حاضر با توصیفی که خودتان از پایتخت کشور عزیزمان ایران و مدیریت یک دهه گذشته آن، بااهمیت ترین چالشی که مدیریت آتی پایتخت کشور عزیزمان ایران با آن مواجه خواهد بود چیست؟

مهم ترین چالش، بدهی سنگینی است که شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران دارد. پروژه هايی نیمه کاره مانده که پول آن پرداخت نشده است و از طرفي تعداد زيادی پیمانکار طلبكار وجود دارد كه پول ارزش را مي خواهند.بدهي هاي شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران از 20 هزار تا 60 هزار گفته شده است كه مديريت آن كار بسيار سختي است.

مديريت بعدي پایتخت کشور عزیزمان ایران بايد در ایجاد منابع درآمد پایدار که هر لحظه شعارش داده شده است ولی هیچ اقدامي صورت نگرفته، باشد.

منابع پایدار شهرداري در سال هاي قبل، فقط تراکم فروشی و شهرفروشی بوده که حداكثر درآمد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از این راه بوده که اشتباه است .

آیا فکر می کنید در چهار سال آینده با توجه به هم سویی دولت و شهرداری، پایتخت کشور عزیزمان ایران بالاخره روی خوش را در بحث درآمدها و پولی که باید تزریق شود،مي بیند یاخير؟

با توجه به شرايط كنوني كشور، اين اتفاق مي تواند و بايد بيفتد تا چاره بسياري از مشكلات كنوني شهر باشد. این هماهنگی و هم سویی بسیار می تواند موثر باشد اگر در بخش های مختلف، اتاق فکرهای کاری فعال شود و آن ها نيز بلافاصله برنامه وقت بندی بدهند تا مشكلات مالي شهر حل شود. بايد در سال هاي پيش رو، جهت سرمایه های داخلی و خارجی يك فرودگاه امن ایجاد کنیم. در اين صورت، بخش مهمي از دغدغه هاي مالي و سرمايه اي در شهر حل مي شود. پایتخت کشور عزیزمان ایران براي خروج از مشكلات خود، نيازمند مشاركت جدي تر بخش خصوصي و مردم در ادامه امور شهر هست. از طرفي، شورای شهر بايد فرد مناسبي را براي شهردار گزینش و تا آخرین لحظه حمایت کند تا بتواند طرح ها و برنامه هاي خود را به خصوص در حوزه هاي مالي و اقتصادي اجرايي كند. ارتباط خوب و هماهنگ مديريت شهري با دولت امروز از نيازهاي اصلي پايتخت است تا هم سهم دولت از درآمدهاي شهري به موقع پرداخت شود و هم مديريت شهري بتواند با استفاده از اعتبار هاي دولتي، منابع جديد درآمدي ايجاد كرده و بر مشكلات مالي فايق آيد.

به بحث بافت فرسوده اشاره کردید؛اكنون در پایتخت کشور عزیزمان ایران نزديك به سه هزار و 300 هكتار بافت فرسوده داریم كه با سرعتي كم در حال نوسازي هست. مسئله بافت فرسوده پایتخت کشور عزیزمان ایران را چه می دانید؟

اگر خاطرتان باشد، در یک مقطع زمانی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران 20 منطقه داشت. هنگامی که مناطق 21 و 22 تاسیس شدند، قرار بود سرريز جمعيت، بافت فرسوده پایتخت کشور عزیزمان ایران را جابه جا کند تا وقت براي نوسازي بافت هاي فرسوده پيش آيد.

به اين شكل كه ساكنان در ساختمان هاي يك و دو طبقه بافت فرسوده به ساختمان هاي بلند در مناطق 21 و 22 انتقال یافته و ساختمان هاي فرسوده ارزش نوسازي شده است و زيرساخت مورد نیاز براي زندگي ارزش ايجاد شود.

اما اين اتفاق نيفتاد و سرمايه گذاران سرمايه هاي خود را به بافت فرسوده نبرده و به جاي آن به ساخت وساز در دو منطقه غربي پرداختند؛ در حالي كه اگر مدل هاي نوسازي بافت فرسوده پایتخت کشور عزیزمان ایران اجرايي مي شد، امروز اين چالش جدي وجود نداشت. با اين حال مشكل نوسازي بافت هاي فرسوده پایتخت کشور عزیزمان ایران در حال حاضر حل شدني است و مي توان با فريز كردن محلات در بافت فرسوده و رهسپار كردن سرمايه هاي سرمايه گذاران در آن، همراه با تسهيلات كم بهره اي كه دولت و مديريت شهري به مالكان بافت هاي فرسوده مي دهد، امكان نوسازي را فراهم كرد.

یعنی مشابه کاری که در محله نواب 20 سال قبل انجام شد؟

بخشی از کار نوسازي محله نواب، کار بسیار خوب و پسندیده ای بود ولی بخشي از آنكه همان گسست اجتماعی بود، نه.

در حقیقت باید از گذشته مان درس بگیریم، یعنی اصلاح شده است طرح نواب را در همین بافت فرسوده فعلي اجرايي كرد. در نوسازي بافت فرسوده، بايد صد درصد با سرمایه گذاران شخصی کار شود و اصلا دولت مداخله مستقيم نداشته باشد، چون هر جا دولت ورود به کار داشت، صدمات اقتصادی آن هم جهت شهروند و هم جهت دولت جبران ناپذیر بوده هست. در نوسازي بافت فرسوده بايد كار را به بخش شخصی بدهیم.

این نگاه شما قرار بود در دو دهه قبل در لکه بزرگی از بافت فرسوده پایتخت کشور عزیزمان ایران به اسم حریم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اجرا شود ولی این مدل تا جایی پیش رفت و متوقف شد؛دليل اين عنوان چه بود؟

دولت وقت در آن وقت براي اجرايي شدن طرح نوسازي بافت فرسوده حرم حضرت عبدالعظيم از سوي شهرداري تهران، به شدت حمایت کرد و حاصلش این شد كه حتی خود رهبری جهت دیدار به شهر ري تشريف آوردندكه انسجامی ایجاد شد و این اتفاق خوب افتاد.اما بعد از آن گرفتاری هایی در شهرداری پیش آمد كه باعث شد ناقص بماند و اگر بار ديگر شهرداری و شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان توجه كنند،مي توان راه هاي رفته را تكميل كرد.

اين روزها عنوان گزینش شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران از سوي منتخبان شوراي شهر بسيار داغ و قرار است در روزهاي آينده تكليف شهردار جديد پایتخت کشور عزیزمان ایران و پايان دادن به حضور 12 ساله قاليباف در شهرداري مشخص شود. به عنوان يك كارشناس، چه شرايطي را براي گزینش شهردار آينده پایتخت کشور عزیزمان ایران پيش بيني مي كنيد؟

ابتدا امیدوارم اعضای شورای شهر تهران، فردی را گزینش کنند که درب هیات دولت به رویش باز و به عنوان عضو دايمی هیات دولت در جلسات مثل وقت مرحوم آقای هاشمی حضور داشته باشد.

در آن دوران، ما آثار هماهنگي دولت و شهرداري را در پایتخت کشور عزیزمان ایران دیدیم كه گره هاي بسياري در شهر باز شد. دوم اینکه کسی که به عنوان شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گزینش می شود، گارانتی بدهد حداقل در دوران مسئولیتش، کاندیدای ریاست جمهوری، مجلس و غیره نشود؛زيرا اين عنوان در سال هاي گذشته آسيب زيادي به پایتخت کشور عزیزمان ایران وارد كرد و باعث فاصله گرفتن نگاه كارشناسي در اجراي كارها شد. سوم اینکه در سایه این انسجام و مطالب دوگانه اي که عرض کردم، شاهد این باشیم که مدیریت منسجم شهری را در پایتخت کشور عزیزمان ایران جا بیندازيم. در اكثر نقاط دنیا، شهردار، رييس جمهور شهر است ولی در کشور ما شهردار فقط شهر را نگه می دارد و وزارتخانه های متفاوت کار خودشان را می کنند؛ از این نظر شهروندان هر شهري هزینه های بسیار سنگینی را جهت این ناهماهنگی و عدم انسجام مجبور می شوند كه بايد پايان يابد.

اخبار اجتماعی – قانون

واژه های کلیدی: ایران | زباله | مدیریت | مدیریت | شهرداری | اخبار اجتماعی

نویسنده : getblogs